Video Rompakan Bersenjata Di Sebuah Kedai Emas. Tapi Tindakan Pekerja Perempuan Ini Buat Netizen Pelik

0
74

Terkini!! Baru sekejap tadi, tular beberapa buah video di Facebook menunjukkan kejadian r0mpakan di sebuah kedai emas dekat CS Mall bersebelahan Bangi Wonderland pada Jumaat lepas (12 Oktober).

Sila Skrol Ke Bawah Untuk Lihat Video Di Hujung Artikel

Berdasarkan video tersebut, kelihatan dua orang per0mpak memakai helmet telah menghentam cermin kaca di kedai emas tersebut untuk membawa lari barang-barang perhiasan yang ada di dalamnya.

Difahamkan staf terlalu panik sampai ‘bantu’ beri semua barang kepada per0mpak?

Sementara kejadian tu boleh dikatakan scary jugaklah sebab si per0mpak siap bawa pist0l dan acukannya kepada staf perempuan yang bekerja dekat kedai emas tu. Disebabkan terlalu panik dan takut, staf-staf perempuan dengan ‘rela hati’ bantu beri semua emas-emas yang ada kat situ pada per0mpak tu.

Manakala tindakan ni buat netizen rasa sedikit pelik dan ‘musykil’ sama ada betul ke staf perempuan kat kedai emas ni panik ataupun sebenarnya dorang ni… bersubahat?

“ Apa kes kau sedekah tu kak?”

Malah tindakan melulu staf kedai emas tu beri semua barang kemas kepada si per0mpak mengundang kata-kata cacian dari netizen. Rata-rata macam cannot brain kenapa kakak-kakak tu kena tolong penj3nayah tu r0mpak kedai emas. Siap per0mpaktu separuh jalan dah lari, dipanggilnya kutip barang kemas sampai habis.

“ Per0mpak tu pegang pist0l, kang melawan ada mat1 katak kena t3mbak!”

Bagaimanapun, tak semua netizen salahkan kakak-kakak kedai emas tu. Yang penting nyawa selamat kan. Takat barang kemas kena r0mpak tu apalah sangat nak dibanding dengan kepala bers3pai kalau dah kena t3mbak nanti. Akak-akak tu pun mesti ada anak-anak dan keluarga.

Apapun sehingga setakat ni belum ada berita rasmi lagi mengenai kejadian ni di mana-mana portal media. Diharapkan mangsa semua selamat dan pihak polis berjaya mengesan penj3nayah.

Paling penting adalah, lebih baik netizen elak buat spekulasi sebab kita tak berada di tempat akak-akak kedai emas tu. Mungkin betul dia takut agaknya, sebab tu dia bagi semua barang kemas tu kat si per0mpak. Alahai