Saksi Beritahu Dia Nampak Pesawat Lion Air Lintas Di Belakang Rumah Dia Sebelum Terhempas

0
44

TANJUNG PRIOK – Seorang pemandu e-hailing di Indonesia (GRAB) bernama Anastasya Lorinda Dorkas Mengko mendakwa telah melihat sebuah pesawat dengan ayat tertera ‘Lion’ mengeluarkan asap dari roda belakang pada hari Isnin (10/29/2018) pagi.

Anastasya, yang tinggal di Perumahan Bingko Permai, Karawaci, Tangerang, berkata dia melihat pesawat yang mengeluarkan asap itu sekitar jam 6:25 pagi.

Pada masa itu, dia berada di rumah. Tiba-tiba, anaknya memanggil Anastasya dari dalam rumah kerana anaknya ternampak sebuah objek besar seperti kapal terbang yang dalam keadaan pelik.

Anastasya keluar dari rumahnya dan melihat sebuah pesawat yang tertulis ‘Lion’ terbang dalam kedudukan yang senget.

“Saya mempunyai tiga orang anak, anak pertama keluar dengan menjerit kerana terlihat sebuah objek seperti pesawat tetapi dalam keadaan yang pelik.

“Jadi saya keluar, saya melihat sendiri kedudukan pesawat berada di sebelah kiri, kerana ada kata ‘Lion’. Saya juga nampak ada asap yang keluar dari bahagian roda pesawat tersebut “kata Anastasya, Kamis (1/11/2018) di JICT II Pier, Tanjung Priok, Jakarta Utara.

Anastasya panik, tetapi dia tidak terlalu peduli dan pergi kerja pada hari itu.

TERKEJUT DENGAN BERITA TERH3MPASNYA LION AIR

Pada sebelah petang, selepas habis waktu kerja, Anastasya menonton televisyen dan terkejut melihat berita mengenai jatuhnya pesawat Lion-LQP Lion Air di perairan Tanjung Karawang.

Fikiran Anastasya dipenuhi dengan tanda tanya. Kerana dia merasakan bahawa pesawat yang telah dia nampak berasap pada pagi Isnin adalah pesawat yang sama terh3mpas.

Pada petang Khamis ini, Anastasya memutuskan untuk pergi ke pos pemindahan Lion Air PK-LQP di Tanjung Priok.

Tujuan ketibaan Anastasya adalah kerana dia merasa bersalah kerana tidak mempunyai masa untuk memberi kenyataan kepada pihak berkuasa.

Akhirnya, dia berkongsi apa yang dia nampak  kepada dua penyiasat NTSC. – TribunNews