[Kisah Benar] Keajaiban Pilot Terselamat Dari Segi Tiga Bermuda Saat Melaungkan Azan. Ini Videonya

0
66

Setiap orang mungkin biasa dengan kawasan misteri yang dipanggil Segitiga Bermuda atau Segitiga Bermuda. Hingga kini, lokasi masih ‘kecaman’ sentiasa dielakkan untuk juruterbang dan juga kapten. Alasannya, sesiapa yang melewati kawasan ini sentiasa hilang tanpa jejak.

Banyak kajian yang dijalankan oleh saintis, tetapi sebenarnya sehingga kini tidak ada yang benar-benar berjaya menyelesaikan misteri di belakang Segitiga Bermuda yang telah menelan banyak korban. Bagaimanapun, siapa sangka yang masih ada orang yang terselamat dari segi tiga yang misterius. Beliau adalah Kapten Dion Abu Bakar, juruterbang dari negara jiran. Berikut adalah cerita penuh tentang juruterbang.

Juruterbang Yang Terselamat Dari Segitiga Bermuda

Sebelum memanggil nama samaran Segitiga Bermuda, lokasi itu memang dikenali sebagai kawasan syaitan. Bagaimana tidak? Wilayah di Lautan Atlantik barat yang mengelilingi garis bayangan panjang yang telah banyak korban seperti kapal dan pesawat. Menghairankan, kehilangan kapal dan pesawat udara tidak dapat dikesan sepenuhnya.

Kapten Dion yang terselamat dari Segitiga Bermuda

Bagaimanapun, seorang juruterbang bernama Dion Abu Bakar nampaknya telah membuat media mengejutkan kerana Kapten terselamat dari Segitiga Bermuda. Menurut juruterbang Malaysia, dia tidak mengingati kecuali Allah. Di tengah-tengah panik ketika berada di sekitar Segitiga Bermuda, dia meneriakkan panggilan untuk berdoa. Tindakan yang tidak dijangka yang menyelamatkannya dari keadaan yang paling berbahaya.

Tahniah Kepada Mukjizat

Menurut Kapten Dion, apabila memasuki kawasan Segitiga Bermuda, keadaan di sekelilingnya kedua-dua lautan mengelilinginya hingga langit menjadi seperti kapas. Keadaan seperti itu pasti menjengkelkan Dion. Terutama kerana lokasi diketahui berbahaya.

Lokasi misterius

Nasib baik, walaupun berada dalam keadaan panik, Kapten Dion masih ingat Allah, dan secara spontan menimbulkan adzan. Dan hasilnya luar biasa. Keajaiban berlaku. Mungkin sukar untuk percaya apabila tiba-tiba melihat keadaan di sekelilingnya seperti biasa.

Dibebaskan dari kapas misteri, Kapten Dion masih perlu berhadapan dengan keadaan ‘Spiral Drive’

Walaupun keadaannya kembali cerah seperti biasa, tetapi sebenarnya Kapten Dion tidak dapat menghirup nafas lega. Kerana, tidak lama selepas kehilangan ‘penglihatan kapas’, juruterbang Hal Ehwal Jiran menyadari jika pesawat yang dipandunya berada dalam keadaan Pemandu Spiral, jatuh bebas ke laut.

Ilustrasi keadaan Pemacu Lingkaran.

Untungnya, terima kasih kepada kepakarannya dalam mengendarai pesawat, Dion berjaya terbang kembali ke tanah air di Florida. Sebenarnya, Christopher Columbus pernah menulis sekiranya di sekeliling Segitiga Bermuda, peralatan tidak boleh berfungsi dengan sempurna semasa perairan.

Kagum Dengan Kuasa Allah

Sebelumnya, Dion dan co-pilotnya merasakan kematiannya sangat dekat. Walau bagaimanapun, entah bagaimana memperoleh keyakinan dari mana, dia begitu yakin jika kuasa Tuhan melampaui segala-galanya. Dia juga meneriakkan panggilan untuk berdoa dengan suara yang kuat, spontan dan tidak dirancang.

Sehingga akhirnya mendarat di Florida, Dion dan juga juruterbangnya sangat kagum. Ia membuatnya sedar, dengan pengalamannya mengawal pesawat selama 40 tahun, nampaknya dia masih rapuh tanpa bantuan penguasa alam Tuhan.

Oleh itu kisah Kapten Dion Abu Bakar, juruterbang dari tanah yang terselamat yang selamat dari Segitiga Bermuda berkat panggilan kepada doa yang dia gema. Keajaiban itu boleh membuat kita menyedari bahawa manusia tidak mempunyai kuasa sama sekali, kecuali dengan bantuan Yang Mahakuasa.

SUMBER : Bombastis.com